mandysaschainUSA.reismee.nl

Washington

Washington DC. De laatste stop van onze vakantie. Begin van de middag kwamen we aan bij ons gigantische hotel, maar ook gigantisch mooie hotel ‘Omni Shoreham’. De lobby zag eruit als een balzaal en het hotel had twee torentjes bovenop het dak. Een heel erg mooi hotel om onze vakantie dus in af te sluiten. De grootste bezienswaardigheden van Washington liggen allemaal erg dicht bij elkaar, dus deze waren makkelijker om in één dag te bekijken, dan ze te verdelen over twee dagen. De eerste dag waren we dus niet van plan om al heel veel sightseeing te gaan doen. Alleen de National Cathedral lag niet op de route van alle grote bezienswaardigheden, dus zijn we deze de eerste dag gaan bezoeken. Met de kaart van Washington in onze hand zijn we straatjes en parken doorgelopen opzoek naar deze kathedraal. Toen we deze gevonden hadden (hij lag niet op de plek waar de kaart zei dat hij moest liggen) was het het zoeken wel waard. Een hele mooie kathedraal van binnen én buiten. Ook hebben we de stad nog kunnen bekijken vanaf de zevende verdieping en omdat Washington weinig hoge gebouwen heeft, konden we vanaf deze verdieping over de hele stad kijken. Terug in het hotel zijn we heerlijk bij het zwembad gaan liggen. Om hier nog wat uurtjes zon te pakken.

De volgende dag, eigenlijk onze laatste dag, want maandag is een reisdag, stonden we op tijd op om Washington onveilig te gaan maken op de fiets. Na een lekker ontbijtje buiten de deur hebben we fietsen gehuurd bij ons hotel en zijn we naar het centrum gefietst. Hier begonnen we met het Lincoln memorial, Korean war memorial, Martin Luther King Jr. memorial, Franklin D. Roosevelt memorial en het Jefferson memorial. Allemaal vrij dichtbij elkaar gelegen maar stuk voor stuk erg verschillende maar zeker indrukwekkende monumenten. Bij elk monument leerde we weer een stukje extra Amerikaanse geschiedenis. Daarna zijn we doorgefietst naar de bekende obelisk van Washington, het Washington memorial. Een monument voor de meneer Washington en niet de stad Washington. Vanaf daar zagen we in de verte al een stukje van Het Witte Huis, maar die lieten we nog heel even op ons wachten, want eerst stond The Capitol op de planning. Een gigantisch gebouw met een erg mooie koepel, die helaas op dit moment in de steigers stond. Maar ook met de steigers indrukwekkend om zo in het echt te zien. Na nog even langs The Library of Congress, die helaas dicht was, en The Supreme Court te zijn gefietst, gingen we onderweg naar Het Witte Huis. Geweldig om zo een keer in het echt te zien, nadat je hem keer op keer op tv hebt gezien. Naast dat het gaaf is om Het Witte Huis in het echt te zien, is het ook nog is een heel mooi gebouw, waar het denk ik zeker niet verkeerd is om vier of misschien wel acht jaar in te wonen. Na het hoogtepunt van Washington te hebben gezien, zijn we terug naar het hotel gegaan om de laatste uurtjes van onze vakantie bij en in het zwembad te liggen.

Washington was zeker een hele mooie afsluiting van een geweldige vakantie die we nooit zullen vergeten!

Coby

Geweldige ervaring als gezin beleefd, bedankt dat we jullie verhalen mochten meelezen. Welkom thuis.