mandysaschainUSA.reismee.nl

Shenandoah

Shenandoah

Vandaag weer op tijd opgestaan, want het ontbijt is uiterlijk tot 9 uur. Wel alle keuze hier met het zelf bakken van wafels, tot scrambled eggs en verschillende soorten broodjes en muffins. In ongeveer de helft van de hotels hebben we inclusief ontbijt, dit is de laatste keer.

Na een rit van ongeveer 3 uur arriveren we aan de noord-punt van het Shenandoah park. Daar gaan we naar het visitorcenter en verzamelen wat informatie over het park. Er zijn hier vooral veel mooie wandelingen te maken. Onze hotelkamer is in het park op zo'n 41 miles (65 km) vanaf dat punt, de totale weg van noord naar zuid is 160 km. Onderweg naar ons hotel stoppen we twee keer voor een korte wandeling. Mooie uitzichten en mooie natuur.

Bij aankomst bij de receptie volgt een kleine teleurstelling voor de meiden, er is alleen wifi in de centrale ruimte (bij de receptie) en bij het naastgelegen restaurant. Nadat we onze tassen in de hotelkamer hebben gezet lopen we terug naar 'het centrum', waarbij we onderweg (250 meter lopen) nog drie herten tussen de bomen zien lopen. Erg leuk! Bij de lobby storten de meiden zich op de wifi en genieten wij buiten op het grote lege terras van een biertje in de zon. Wat een heeeeerlijk rustige plek en wat een uitzicht!

We laten de tijd voorbij gaan met een tweede biertje en aansluitend met een heerlijk etentje in het restaurant. Ondertussen zien we steeds meer vrouwen en meisjes in groene blouses en witte rokken verschijnen en wordt de avond opgeleukt met een dansuitvoering van een lokale tapdansers-vereniging.

De rest van de avond vullen we met 31-en en yahtzee in de centrale ruimte (omdat daar een handige vierkante tafel staat). Een mooi avondje samen!

Vrijdag 21 augustus

Vanmorgen hebben we uitgeslapen en een ontbijtje gesmeerd buiten voor onze hotelkamer in het zonnetje. Rond 11 uur rijden we richting de wandeling die we hebben uitgezocht naar 'Mary's Rock'. In de beschrijving staat dat deze wandeling een hoogste punt kent dat 250 meter hoger ligt dan het startpunt en een geplande wandeltijd van 3 uur heen en terug. De wandeling eindigt op de top van een berg met enorme keien/rotsen en een heel weids en mooi uitzicht. Dat klinkt helemaal goed! Onderweg zijn we telkens alert op eventuele dieren, want herten en zwarte beren komen hier veel voor. Helaas op de heenweg niets gespot. Maar op de terugweg houdt Sascha stil en geeft aan geritsel te horen en te zien tussen de bomen en we zien inderdaad twee zwarte beren lopen! Wat een toffe ervaring!

Na de wandeling rijden we nog even naar het nabij gelegen plaatsje Luray, waar we onszelf na weer een zelf gesmeerde lunch en fruit trakteren op een heerlijk ijsje (daar houden we gelukkig allemaal erg van!). Dit plaatsje kent ook een grot, maar we twijfelen of dit de moeite waard zal zijn. Bij de ingang staat echter dat het een van de grootste van de VS is, dus we besluiten om dit aan ons lijstje belevenissen toe te voegen. Dit blijkt een goede keuze te zijn! Wat een enorme grote en prachtige grot! Ondanks onze schaarse kleding en de temperatuur van 10-15 graden genieten we enorm van deze wonderlijke omgeving.

We besluiten het ritueel van gistermiddag te herhalen en genieten van wifi (de meiden) en een biertje op het zonnige terras (wij). Wat een vakantie, heerlijk!

Theo

Wow, zwarte beren in het wild. Die heb ik in al mijn jaren in de VS nog nooit gezien!

Margaret

Yes Luray Caverns is the best in the Eastern USA - glad you visited it. It's indeed impressive!
And like Theo, I've also never seen black bears in the wild. Well spotted Sascha! And how is your ankle? Able to hike to Mary's Rock at any rate!

Sascha

My ankle is good. Hiking was no problem anymore!

Coby

Wat een heerlijke vakantieverhalen, jullie beleven nogal wat. Een goede thuis reis en tot ziens.