mandysaschainUSA.reismee.nl

Lancaster

Lancaster

Na een lange rit vanuit Pittsburgh kwamen we aan in Lancaster. De plaats waar 30.000 Amish people wonen van de totaal 300.000 in de USA. Dit is een volk in Amerika die in het verleden leeft. Ze rijden op paard en wagen en gebruiken geen elektriciteit. Na een snelle stop bij het hotel reden we naar The Amish Village. Dit is een oud huis, wat ooit van Amish mensen was en wat nu open is voor toeristen om te laten zien hoe de Amish mensen leven. Nadat we een interessante tour door dit huis hadden gekregen, gingen we mee met een bustour die vanaf The Amish Village vertrok. Deze bustour duurde 1,5 uur en ging langs vele huizen/bedrijven van Amish mensen en de buschauffeur vertelde daarnaast over hun boerderijen, het telen van maïs en tabak en vele gewoontes. We zijn nog gestopt bij een winkeltje van een Amish familie met zelf gekweekte groenten en fruit. Erg leuk om te zien hoe zij dit doen en van dichtbij te zien hoe zij leven en werken.

Die avond hadden we op internet een lekker buffet restaurant gevonden een paar minuten lopen vanaf ons hotel. Toen we daar aankwamen, kwam er net een Amish familie met zo'n 15-20 personen uit het restaurant gelopen. Dat maakte de hele dag nog specialer, om zo'n grote familie met grootouders erbij uit een restaurant te zien lopen. Want ook al leven ze voor ons gevoel in het verleden, toch maken ze gebruik van moderne dingen zoals dit buffet restaurant.

groeten,

Sascha

Margaret

Was the restaurant called Good'n'Plenty? If so - we went there also!

Sascha

No it wasn't, i think it was called maner !

Usen

It was: manor buffet