mandysaschainUSA.reismee.nl

Pittsburgh

Vandaag zijn we naar Pittsburgh gereden, de stad van Heinz ketchup, US Steel en Andy Warhol. Omdat deze stad vooral een tussenstop is, hebben we maar beperkt tijd. We zijn verrast door de grootte en de skyline aan de stad als we aan komen rijden. Helaas is een aantal bezienswaardigheden maar tot 17 uur geopend, dus besluiten we met een stadstour mee te gaan. Zo kunnen we in korte tijd toch een beeld van de stad krijgen. Het was een leuke tour.

Er is veel drukte op straat, omdat vanavond het honkbalteam van Pittsburgh thuis speelt. Het lijkt opAmsterdam Zuid-Oost met een Ajax-wedstrijd: iedereen loopt in shirtjes van de ploeg richting het stadion.

Na afloop van de tour zijn we met de 'Incline' (lift op rails) de Washinton Mountain op gegaan. Daar heb je niet alleen een prachtig uitzicht op de stad, maar daar zijn ook veel restaurantjes te vinden. Na een lekkere maaltijd op het terras buiten, hebben we nog even genoten van alle lichtjes van de stad in het donker.

Morgen reizen we door naar Lancaster!