mandysaschainUSA.reismee.nl

Niagara Falls

Vanuit de Finger Lakes reden we eergister naar de Niagara watervallen. Het was niet zo’n lange rit dus hadden we nog het grootste deel van onze dag over bij de Niagara watervallen. Even langs het hotel en daarna naar de supermarkt, voordat we onze weg vervolgden naar de watervallen.

Amerika en Canada worden gescheiden door een rivier en op deze rivier zitten de watervallen. Op deze rivier ligt ook nog een eilandje van Amerikaans grondgebied. Tussen Amerika en het eilandje is een waterval, deze wordt de Amerikaanse waterval genoemd en tussen het eilandje en Canada is een waterval, deze wordt de horseshoe Fall genoemd. Deze waterval heet zo, omdat het één grote waterval is die loopt in de vorm van een hoefijzer.

Vanaf Amerika hebben we toen de watervallen van de zijkant kunnen bekijken. Dit zag er al erg gaaf en overweldigend uit. Daarna zijn we op de uitkijk toren van Amerika geweest. Dit is een toren die voor een deel over de rivier hangt, zodat je de Amerikaanse watervallen schuin van voren kan bekijken. Dit was een nog gaver en nog overweldigender gezicht dan van de zijkant, maar dit vonden we nog niet genoeg, daarom zijn we over de brug naar Canada gelopen. Omdat Canada precies tegenover de watervallen loopt, kun je ze vanaf daar nog beter zien. En zoals je waarschijnlijk al verwacht, zagen de watervallen daar toch wel het gaafst en het overweldigendst eruit. Vooral de Horseshoe Fall is goed te zien en deze is immens groot en we genoten dus erg van het uitzicht vanaf Canada. Elke avond worden de watervallen opgelicht met verschillende kleuren en hier waren we erg benieuwd naar, dus hebben we een restaurantje gezocht in Canada met uitzicht op de watervallen en hebben daar weer heerlijk gegeten. Rond 9 uur gingen de lampen aan en de watervallen lichtten op met verschillende kleuren, een erg mooi gezicht. Daar lazen we ook nog dat er elke vrijdag en zondag om 22:00 uur in de vakantie vuurwerk bij de watervallen waren en we hadden het geluk dat we er op zondag waren. Dus op de terugweg naar Amerika begon het vuurwerk toen we op de brug liepen. Samen met de nog steeds opgelichte watervallen was dit een gave ervaring. Terug in het hotel nog even wachten voordat we gingen slapen, omdat het om 00:00 uur mijn verjaardag zou zijn. Na de felicitaties waren we lekker gaan slapen, want op mijn verjaardag zouden we weer een druk programma hebben.

De volgende ochtend toen ik terugkwam in de kamer, nadat ik in het hotel even had staan bellen met Boris, werd ik verwelkomd door ballonnen en gezang van papa, mama en Mandy. Mandy had een cadeautje meegenomen uit Nederland van oma Thea en Mandy samen. Het was een polaroid camera, dat is een camera waar de fotootjes meteen uit komen gerold. Het is een top cadeau en ik ben er erg blij mee. Gister er op mijn verjaardag ook al meteen twee fotootjes mee gemaakt. Het ziet er onwijs leuk uit. Na een lekker ontbijt bij het hotel met kaarsjes in m’n zelfgebakken wafel gingen we weer op weg naar Canada. Dit keer om Niagara on the Lake te gaan bekijken. Een erg schattig Canadees plaatsje gelegen aan het Ontario Lake. Helaas was het iets te warm gister om in een stad rond te gaan lopen, dus zijn bij het VVV gaan vragen waar we in het meer konden zwemmen. De mevrouw bij de VVV wees ons naar Saint Catherine. Na even zoeken met de auto kwamen we uit bij een strandje gelegen aan het meer. Hier hebben we de rest van de middag lekker in de zon en in de schaduw gelegen en zijn we af en toe het water in gegaan voor verkoeling, al viel de warmte van het meer nog vies tegen.

Aan het einde van de middag was het weer tijd om terug te gaan naar Amerika, omdat we toch nog wel de boottocht bij de Niagara Watervallen wilden meemaken. Dus stonden we een tijdje later met mooie blauwe regenponcho’s helemaal ingepakt op de boot. Deze boottocht voer langs de Amerikaanse waterval en daarna in het hoefijzer van de andere waterval, waardoor je omringd werd door de waterval en deze groot boven je uitstak. Het was een ontzettend gaaf gezicht om de watervallen zo nog vanaf onder te bekijken en een goede laatste activiteit van onze dagen bij de Niagara watervallen. Als verjaardag diner hebben we, naar mijn wens, 2 heerlijke pizza’s bij de pizza hut gegeten. Al met al dus een hele mooie, maar ook relaxte verjaardag.

Groetjes Sascha

Usen

Weer een top verhaal Sascha

oma de Leeuw

Sascha wat ben jij een kei in het verhalend schrijven, het is net of je er zelf bij bent. Kus van Oma