mandysaschainUSA.reismee.nl

Finger Lakes

Vrijdagochtend 14 augustus vertrekken we op tijd voor de volgende rit, nu richting the Finger Lakes. Wederom een voorspoedige reis. We besluiten nog niet naar het hotel te rijden, maar eerst te kiezen voor een supermooie wandeling in Watkins Glen state park. Op de parkeerplaats smeren we nog wat broodjes voor de lunch, want daar waren we ondertussen alweer aan toe. Een route van ongeveer 5 km heen en terug door een prachtige kloof. De foto's zeggen daarbij waarschijnlijk genoeg. We keken echt onze ogen uit bij de verschillende watervallen en uitgesleten beddingen. Een van de toppers van onze reis tot nu toe!

Daarna brengen we een kort bezoek aan het glasmuseum van Corning, want dat was volgens tripadvisor een 'must see'. Omdat Sascha in het laatste stukje van de wandeling flink door haar enkel is gegaan, bezoekt zij het museum in een rolstoel. Wat ze natuurlijk niet zo erg vindt, want wie krijgt nou de kans om zo'n anderhalf uur deels voortgeduwd te worden en deels zelf te oefenen met bochten maken in zo'n ding. We bezoeken in het museum nog een demonstratie van glas maken, erg leuk om te zien. Echt vakwerk! De airco staat alleen binnen zoooooo koud, dat we na de demonstratie wat onnatuurlijk hard door het pand heen lopen en rijden. En omdat de aandacht ook wat verslapt (de collectie is echt veel te groot), zoeken we na zo'n anderhalf uur de warmte van buiten weer op. Op naar het volgende hotel.

Dit keer een wat armoediger hotel met een wat donkere, maar wel weer heel ruime kamer. En evengoed weer voorzien van koelkast, magnetron en koffiezetapparaat. Na een lekker etentje bij Applebee's naast de deur en een mislukte poging om wat foto's van de Green Mountains te posten (belabberde wifi), vallen we al snel in slaap.

Zaterdag 15 augustus

Helaas is de enkel van Sascha nog pijnlijk vandaag. Dus we kiezen voor wat minder wandelkilometers, dan we eigenlijk van plan waren. We bouwen onze waterval-ervaring wel nog wat verder uit (we zijn immers onderweg naar de Niagara watervallen!) en bezoeken drie kleinere stateparken hier. Vooral de laatste is een bijzondere ervaring, omdat daar bij een waterval een natuurlijk zwembad is aangelegd met badmeesters, een duikplank en.... heeeeeeeel koud water. Uiteraard gaan we de uitdaging aan en trotseren we het koude water. Mandy biedt geheel vrijwillig aan om niet mee 'door' te gaan, maar voor de foto's te zorgen ;-)

We hebben daar nog heerlijk een hele tijd in de zon gezeten en genoten van alle mensen om ons heen!

Einde middag zitten we nog een tijdje bij het zwembad van het hotel, maar helaas werkt het weer niet zo mee en moeten we zelfs nog even schuilen voor een kort buitje.

Morgen richting Niagara!

(foto's van deze dagen volgen waarschijnlijk morgen)

Theo

Sascha beterschap. Veel plezier bij de Niagara watervallen.

Ton en Carla

Wat weer een prachtige foto's. Wat een pech Sascha voor je. Maar geniet nog even in de rolstoel. Morgen nog even ballonnen aan de rolstoel, dan is het echt feest.
Ik hoop voor je dat je enkel weer snel hersteld. Nog heel veel plezier met zijn vieren.