mandysaschainUSA.reismee.nl

Cape Cod

Hallo allemaal,

Gisterochtend zijn we weer vertrokken uit New York na 2 geweldige dagen daar. Vanuit New York zijn we naar de autoverhuur gegaan, die bij het vliegveld lag, om onze witte jeep patriot op te halen. Een ruime auto waarmee we vanuit New York, naar Cape Cod zijn gereden. Cape Cod is een schiereiland ten noord oosten van New York en het eiland lijkt op een arm die gebogen is bij de elleboog. Het was een lange rit en dus kwamen we pas aan het eind van de middag aan bij ons hotel. In de auto vertelde papa en mama dat we die avond naar een drive-in bioscoop zouden gaan. Dit leek Mandy en mij een ontzettend gave ervaring. Een drive-in bioscoop is een bioscoop waarbij je de film vanuit je auto kijkt. Er hangt een groot scherm en het geluid komt uit speakers die naast de auto staan. Het was apart om de film vanuit je auto te kijken, maar aan de andere kant maakte dat het ook weer knus met z’n viertjes. Het was erg gaaf om dit mee te maken.

Vanochtend rustig aangedaan en lekker ontbeten bij het restaurantje van ons hotel. Daarna fietsen gaan huren in een plaatsje dichtbij waar we zitten. Over het schiereiland loopt de Cape Cod Rail Trail. Dit is een fietspad wat oorspronkelijk een treinrails was. Al zie je hier niets meer van. Deze route hebben we gefietst naar een strand toe, omdat Cape Cod bekend staat om zijn stranden waar vele Amerikanen in de zomer naartoe gaan. Het water bleef lang ondiep en was erg koud. Ook na het zien van een krab met een doorsnede van 10 cm leek het ons beter om weer op onze handdoek te gaan liggen in plaats van verder te lopen het water in. Na een paar lekkere uurtjes op het strand pakten we de fietsen weer op en fietsten terug naar de fietsverhuur. De fietstocht was voornamelijk in de schaduw en door de mooie natuur van Cape Cod, wat het een mooie en lekkere fietstocht maakte. Op de terugweg naar het hotel zijn we langs de supermarkt gegaan om toastjes en kaasjes te kopen, wat ons avond eten voor deze avond was. Dit was een lekker alternatief op al het Amerikaanse eten wat we op hebben de afgelopen dagen. Bij het hotel nog even de laatste zonnestraaltjes gepakt en daarna zijn we lekker met zijn viertjes voor de tv gaan hangen op onze kamer. Al met al een heerlijke dag.

Groetjes Sascha

Jet Barendregt

Volgens mij hebben jullie het super gezellig samen :) Leuke foto's ook. Eugène en ik zijn jaren geleden in Cape Cod geweest, toen was het winter..... brrrr. Veel plezier nog!

Ilze

Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt, de foto's spreken voor zich:))) Geweldige plekken/steden, prachtige natuur en mooie beelden van samen op reis!
Groeten van Ilze