mandysaschainUSA.reismee.nl

Frenchtown en New York

3-6 augustus

Hallo allemaal,

Gister zijn wij veilig aangekomen in een erg mooi hotel in New York, nadat wij een paar drukke maar hele leuke dagen hebben gehad met Theo en Margaret in en rond Frenchtown. Maandagmiddag hebben we Frenchtown rondgewandeld en maïs gekocht voor de barbecue ’s avonds bij Vicky en Mark, goede vrienden van Theo en Margaret. We hebben daar een gezellige avond gehad. Op dinsdag zijn wij een dagje naar New Hope en Philadelphia geweest. New Hope is een mooi dorpje met veel kunstenaars. Hier hebben we een lekkere lunch gedaan bij het oude treinstation. ’s Middags in Philadelphia hebben we eerst een interessante rondleiding gehad langs gebouwen die belangrijk waren bij het stichten van de Verenigde Staten. Daarna een bezoek gebracht aan de kamer waar de Declaration of Independence is getekend. Helaas was de rondleider daar nogal onverstaanbaar, zelfs voor Margaret, waardoor we niet alles hebben meegekregen. In de avond zijn we naar een honkbalwedstrijd geweest van de Phillies, het team van Philadelphia, die tegen de LA Dodgers moesten spelen. Het was heel gaaf om bij zo’n wedstrijd te zijn en we hebben erg genoten. Ook hadden we nog het geluk dat de Phillies een Grand Slam sloegen, een home-run waarbij alle honken bezet waren, en ook uiteindelijk de wedstrijd wonnen met 6-2.

De volgende dag zijn we samen met de moeder van Margaret eerst gaan ontbijten in een restaurantje waar vooral lokale bewoners op leeftijd voor hun ontbijt samen komen. Een bijzondere en leuke ervaring, alsof de tijd daar heeft stilgestaan.In de ochtend naar Ringing Rocks gegaan met hamers in de achterbak. Ringing rocks is een hele berg grote stenen bij elkaar, waarbij als je met een hamer op sommige stenen slaat er een mooi geluid uitkomt. Alle stenen die daar bij elkaar lagen, zagen er al heel indrukwekkend uit, maar het geluid wat sommige stenen maakte, maakte de ervaring nog beter. Die middag hebben we fietsen gehuurd en zijn we een aantal kilometers gaan fietsen op een erg mooi pad langs de Delaware river. Het was een mooie route en ook nog een hert voor ons langs zien lopen.

Donderdag was de dag dat de familie weer compleet werd. Samen met Theo en Margaret hebben we Mandy opgehaald van het vliegveld en zijn daarna doorgereden naar het strand. Wat opvallend was, is dat je hier moet betalen om het strand op te gaan. Naast het strand was wel een promenade, waar we heerlijk even konden slenteren. Na een laatste lunch samen, werden we afgezet bij een treinstation door Theo en Margaret om daar het volgende deel van onze vakantie te beginnen.

Groetjes, Sascha

6 - 7 augustus

Hallo allemaal,

New York City, de stad waar onze reis met zijn viertjes begint.

Nadat we werden afgezet op het treinstation in Newark door Theo en Margaret, namen we de trein New York in en arriveerden we op loopafstand van ons hotel. Deze is schuin tegenover Madison Square Garden gelegen. Het was pas half 7, dus het sightseeing kon die avond al beginnen. Na ergens een wrap te hebben gescoord, zijn we doorgelopen naar Times Square. Doordat het ondertussen donker was, vielen alle reclameborden nog meer op en keken we onze ogen uit. Na nog een rondje door de M&M store was het tijd om terug naar het hotel te gaan. Mandy was nogal moe, omdat zij die ochtend natuurlijk pas was komen invliegen.

Vanochtend werden we wakker in onze heerlijke bedden in het hotel. Na een broodje te hebben gehaald, begon onze dag bij de Empire State Building. Het was nog vroeg, dus de rijen waren nog kort en al snel stonden we op de 86e verdieping.

(tot zover de bijdrage van Sascha)

Daar en later ook op de 102de verdieping, hadden we een prachtig gezicht op de gebouwen in New York. Na een koffiepauze doorgelopen naar Grand Central Station en de gebouwen van de Verenigde Naties. Het wandelen beviel goed, dus we zette onze route door naar achtereenvolgens: St. Patricks cathedral, Rockefeller Center, Palace hotel (voor Mandy en Sascha, omdat de serie Gossip Girl daar voor een deel is opgenomen). Daarna toch maar de metro ingeschakeld en langs het Guggenheim museum (helaas konden we zonder ticket niet even binnen kijken) naar Central Park gegaan. In het park werden we verrast door de schildpadden en wasberen die daar vrij rondlopen. Omdat onze benen het toen zo ongeveer wel af lieten weten, hebben we daarna de metro terug naar ons hotel genomen.

’s Avonds heerlijk genoten van twee big american pizza’s aan de overkant van het hotel.

Groetjes, Usen, Angelique, Mandy en Sascha

Theo

Leuk om de verhalen te lezen. Wij hebben heel veel genoten van jullie bezoek aan Frenchtown. Dit geldt ook voor Margaret's moeder.