mandysaschainUSA.reismee.nl

Laatste dag San Francisco

Vandaag de laatste dag in SF gehad. Morgen vliegen we om 7 uur 's ochtends naar Nederland terug. Vanochtend heel lekker ontbeten in het hotel en daarna de fietsen terug gebracht naar de verhuurder. Daarna naar de ducktour gegaan. Alleen was het nog dicht, dus zijn we alvast een kaartje voor de cablecar gaan kopen en even naar Starbucks voor koffie. Toen we terug kwamen was de balie gelukkig wel open en hebben we onze kaartjes opgehaald. Toen we de 'duck' ingingen, kregen we een eendensnavel, waarmee je geluid kon maken. De ducktour was erg leuk, alleen jammer genoeg leerden we niet veel extra over San Francisco, dan we al wisten. Na ongeveer drie kwartier gingen we het water in. De kinderen (waaronder ook ik) mochten in het water een stukje varen. Het was erg leuk om te doen! In het water kwamen we nog langs het stadion van de Giants. Dat is de honkbalclub van SF. Vandaag was er een wedstrijd, dus allemaal fans stonden in de rij om binnen te komen. Na de ducktour zijn we naar Ghirardelli gegaan. Dat was vroeger een chocolade fabriek en nu zitten er allemaal restaurantjes en chocoladewinkeltjes. Er waren ook nog wat machines waarbij in het kort werd verteld hoe chocolade wordt gemaakt. Toen we terugliepen kwamen we nog een paar kleine marktkraampjes tegen waar Mandy en ik een armbandje hebben gekocht. Ook zijn we nog even op een pier geweest met allemaal mooie, grote boten. Maar ook een roeiboot van 2 Engelse mannen die de Grote oceaan over zijn geroeid in 189 dagen. We hadden al wel honger gekregen, althans mama en ik. Dus zijn we pizza gaan eten bij een tentje. Het was een erg lekker pizza vond ik. Daarna zijn we naar de cablecar gegaan. Na ongeveer een halfuurtje wachten (het leek veel korter) konden we opstappen en hadden we geluk, want we konden aan de buitenkant vooraan hangen. En dat was toch wel heel gaaf! Er waren best veel schuine hellingen. En de hele tram vond het leuk als we naar beneden gingen. Twee keer leek het op een stukje van een achtbaan. Jammer genoeg waren er veel tussenhaltes, waardoor we niet in een keer door gingen. Aangekomen bij het eindpunt, waar ook een shopping mall was, zijn we nog even gaan shoppen. Daar heb ik nog een blousje gekocht. Nu zitten we op de hotelkamer en zijn we aan het luieren met laptopje, iPad, boek lezen en tv kijken en ons voorbereiden op de vlucht van morgen.  Groetjes, Sascha (Mandy, Angelique en Usen)

Theo

Ik heb genoten van jullie reisverhalen en de foto's. Jullie hebben super veel gedaan en actief bezig geweest.