mandysaschainUSA.reismee.nl

San Fransisco dag 2

Vanmorgen eerst weer een lokale arts bezocht, dit keer voor Mandy. Wat als een klein wondje in één mondhoek begon, is de afgelopen 1,5 week uitgebreid tot twee lippen met blaasjes, wondjes en korstjes. De tubetjes met zalf uit de lokale drogisterijen hebben niet geholpen, dus we moeten zwaarder geschut inzetten. Gelukkig verliep de afspraak vlot en stonden we binnen 30 minuten weer buiten met een lege portomonnee en twee pillen-kuren....

Het plan was om met de Cablecar naar de fietsenverhuur te gaan, maar er stond niet alleen een lange rij bij de ticketverkoop, maar ook een gigantisch lange rij om uberhaupt in te kunnen stappen. Dit zou uren gaan duren. Na wat overtuigende woorden aan onze dochters, gingen we over op plan B en zijn we gaan lopen. Dit was een hele tippel, mede door de flinke hoogteverschillen hier, maar we waren er toch weer eerder dan we hadden gedacht. Ook de meiden viel het achteraf gelukkig mee.

Rond 13 uur zijn we op de fiets vertrokken richting de Golden Gate brug, waar het op de route al drukker werd met andere toeristen, zowel te voet als op de fiets. Nadeel was daarbij dat het loop- en fietspad maar één kant van de brug open was (ivm onderhoud), waardoor zowel heengaand als terugkomend verkeer gebruik maakte van het soms smalle loop-/fietspad. Het was echt stikdruk, waardoor we ook regelmatig af moesten stappen van onze fiets, omdat we er niet meer door kwamen. Wel een beetje jammer, maar soms zit het mee en....

Uiteindelijk was het een bijzondere fietstocht, met mooi uitzicht op de skyline van San Fransisco. Aangekomen in het plaatsje Sausalito hebben we de fiesten geparkeerd en een lekker broodje gekocht, die we vervolgens lekker aan het water hebben opgegeten. Daarna nog even wat rondgekeken, voordat we we aanstalten maakten om richting Ferry te gaan, voor de boottocht terug. We keken erg op van de enorme wachtrij aan fietsen die voor deboot van 15:50 uur stond te wachten, echt honderden meters lang. Hierdoor haalden we niet alleen de boot van 15:50 niet, maar ook die van 16:20 uur niet. Vervolgens kwam het bericht dat de boot van 17 uur was gecanceld (daar stonden we dan met 13 fietsen voor ons om 16:45 uur voorin de rij...) en dat we op de boot van 17:30 moesten wachten. Om een lang verhaal kort te maken: we hebben Sascha om weten te praten en zijn alsnog ook op de fiets terug gegaan.

Voordeel: Wij hebben de Golden Gate TWEE keer over gefietst!!

Nadeel: Het heeft ons veel energie gekost, want ook hier moesten we veel klimmen.

Uiteindelijk iedereen toch wel blij en voldaan aangekomen bij Fisherman's Warf en Pier 39, waar we nog lekker wat rondgelopen en winkeltjes bekeken hebben.

Omdat we de fietsen later hadden opgehaald, mochten we deze ook langer gebruiken. Dus we besloten om op de fiets terug naar het hotel te gaan, zodat we morgenochtend ook weer op de fiets naar het vertrekpunt van de Ducktour (tocht met amfibievoertuig, dus deels door de straten en deels door het water) kunnen gaan. We realiseren ons nu wel dat dat ook weer wat hellingen met zich meebrengt, maar het naar beneden fietsen is toch ook wel heel erg lekker hoor!!

Kortom het was weer een intensieve dag, maar ook weer een heel bijzondere.

Nu lekker slapen en morgen onze laaste dag.... :-(