mandysaschainUSA.reismee.nl

San Fransisco dag 1

Vanmorgen rustig aan gedaan en wederom buiten kunnen ontbijten in Mariposa. Daarna voor de laatste keer alles weer in de auto geladen en op pad gegaan richting San Fransisco. We hadden een mooie route door een aantal typische Amerikaanse dorpen/plaatsen. Na een zelfgesmeerde lunch onderweg, reden we tussen 13 uur en 1330 uur San Fransisco in. Onderweg alle tijd gehad om ons in te lezen, dus we reden direct door naar Alamo Square met de mooie Victoriaanse huizen. Hier even rondgelopen in het park en natuurlijk weer verschillende foto's gemaakt. We merkten wel dat het hier frisser was, dan we tot nu toe gewend waren. Rond de 18-20 graden, dus probeerde we zoveel mogelijk in de zon te blijven.

Na Alamo Square zijn we doorgereden naar ons hotel, dat in het centrum van San Fransisco ligt en redelijk luxe is. Bij het inchecken krijgen we te horen dat we ge-upgrade zijn naar een grotere kamer. Dit vinden we uiteraard niet erg! De kamer blijkt inderdaad erg groot te zijn. Wel heerlijk in ons laatste hotel. Nadat we ons gesettled hebben op de kamer en wat e-mail en reacties op ons blog (Veel dit keer! Erg leuk!) gelezen hebben, gaan we onze auto terugbrengen naar Hertz. Dit is heel handig op loopafstand van het hotel. Oh ja, wel allemaal een vest en sweatshirt meegenomen, want we lopen direct door naar andere bezienswaardigheden in de buurt.

Na het terugbrengen van de auto zijn we eerst naar Union Square gelopen(...wat de meiden eerst nog verwarde met ONION square...). Eendrukplein met vooral duurdere en luxe winkels. We werden verrast doordat twee mensen aan het abseilen waren van het gebouw van het Hyatt hotel. Eerst twijfelden we of het wel echt was, maar het bleek inderdaad echt te gebeuren. Echt wel heeeeeeeeeeeeel erg hoog hoor!

Daarna zijn we doorgelopen naar China Town waar we lekker hebben rondgeneusd in de verschillende kleine winkeltjes met snuisterijtjes en ook veel rommel. Een hele belevenis! Het koelde ondertussen wel steeds meer af, dus we 'vluchten' af en toe ook een winkel in om weer even op te warmen.

Op de terugweg naar het hotel lekker pizza gegeten in restaurantje met de naam 'Piraat'. Verrassend lekkere pizza's trouwens. Rond 20:15 liepen we terug richting het hotel, waar de meiden nog energie over hadden om nog wat te gaan sporten in de fittnessruimte van het hotel. Usen en ik liggen lui op de bedden naar de tv te kijken, foto's op de laptop zetten, selecteren voor het blog en dit verhaaltje schrijven. Heerlijk trouwens dat ze hier op tv ook overal de bekende series als Bones, House, Law en Order en Criminal Minds hebben.

Morgenochtend worden we rond 10 uur bij een van de pieren verwacht om onze fietsen op te halen. We gaan in ieder geval over de Golden Gate brug fietsen, maar we hebben de fietsen ook de rest van de dag tot onze beschikking. Dus we gaan morgen lekker op pad om San Fransisco verder te ontdekken! We hebben er al zin in!

Maar nu lekker slapen.

Groetjes, Usen, Angelique, Mandy en Sascha

Marinka

Buurtjes, geniet daar nog maar even uitbundig! Leuke stad! Cable car inderdaad niet vergeten.
Vandaag krijg ik de neiging om toch maar even te kijken of ik ook niet jullie gras moet maaien.... t is zo'n groeizaam weer hier!!
Maar voor nu: Enjoy!

Theo

Fietsen over de Golden Gate brug lijkt mij heel bijzonder. Ik zie uit naar jullie ervaring.