mandysaschainUSA.reismee.nl

Las Vegas

Las Vegas bij avond. Rond 4 uur aangekomen bij ons hotel in Las Vegas. Voor de eerste keer even zoeken, want we rijden in onze huidige auto gewoon met de kaart en de routebeschrijving van Jan Doets. De TomTom kunnen we niet gebruiken, doordat de aansluiting in de auto de TomTom niet meer oplaadt. Tot vandaag deze ook niet gemist. Maar door het handige en logische systeem van wegennummering hadden we ons hotel na een kleine omweg zo gevonden. Om half 5 lagen we allemaal bij het zwembad. In de avond zijn we naar de 'strip' (de hoofdstraat van Las Vegas) gelopen. Deze is zo'n 20 minuten van ons hotel. Hier hebben we ons de hele avond vermaakt. Wat een lichtjes, shows, overdaad, mensen, auto's. Het ene casino/hotel nog groter en mooier dan de ander. Niet alleen buiten, maar ook binnen. We hebben bijna de hele strip afgelopen, soms stapvoets door de drukte van de mensen. Met recht een belevenis. We hebben Venetië, Parijs en New York (en nog andere casino's/hotels) gezien in een avond. We sluiten de avond af met een drankje in het Rainforrest restaurant van het MGM casino. Het bijbehorende hotel is volgens een van onze boekjes de grootste met 5000 kamers. Moe van het lopen besluiten we terug de monorail te nemen, die ook vlak bij ons hotel stopt. Ook voor de meiden weer een nieuwe belevenis.  Las Vegas bij dag (16 juli). Na een goede nacht uitgeslapen tot na 9 uur. We hebben hier nog geen boodschappen gedaan, dus is Mandy superblij met een pancakes ontbijt bij de MacDonalds op 100 meter van het hotel. Daarna weer doorgelopen naar de strip met alle casino's/hotels. Hier hebben we ons, tot onze eigen verbazing, toch weer de gehele dag vermaakt en verbaasd over alle pracht en praal. Zo hebben we onder andere Ceasar's  en Bellagio's uitgebreid ook binnen bezocht. Er zijn niet alleen mega veel winkels binnen zo'n casino, maar ook kunst, kitsch, beelden, etc. Eigenlijk is het ook niet uit te leggen wat je allemaal ziet. De meiden hebben nog de super achtbaan genomen van casino New York New York. Het was even wachten voor ze, maar het was de moeite waard. Heftiger dan de grootste achtbaan van Walibi Flevo vonden ze beide. Na nog de echte leeuwen binnen bij MGM te hebben gezien, zijn we weer de strip teruggelopen. Het is warm hier, dus verschillende keren tijdens de dag hebben we voor een dollar een flesje ijskoud water gekocht bij de vele verkopers op straat. Dit is goedkoper dan een flesje water kopen in een van de winkels of casino's. Na een laatste leuke stop in M&M's world (4 verdiepingen vol met M&M's snoep en snuisterijen en een 3D film) teruglopen naar het grootste winkelcentrum met 200 winkels aan het begin van de strip. Iedereen heeft zich nog even uitgeleefd en wat kleding gekocht. Na een snelle hap op de derde verdieping (een echt foodplaza) tevreden naar het hotel teruggelopen. Moe maar voldaan komen we om 20.45 bij onze kamer, waar we nog even wat computeren, lezen, een verhaal schrijven. We eten onze laatste gekochte M&M's erbij op. Groeten, Usen

Oma Koppes

hallo Allemaal, Ik ben bij Theo en Margaret. We gaan kijken naar de musical van Alexander vanavond. Jullie hebben al heel wat gezien van de VS. We hebben genoten van jullie prachtige foto's. Ik hoop dat jullie de zon meenemen naar Nederland. We hebben nu alle dagen regen. Veel groetjes, Tot volgende week en bedankt voor je belletje gisteren. Dat vond ik heel lief.

Theo

Waar blijven de overige avonturen uit Las Vegas. Ik had vanmorgen niets te lezen.