mandysaschainUSA.reismee.nl

Canyon de Chelly en Monument Valley

We zitten nu in de auto op weg naar ons volgende hotel in Mexican Hat (Utah). Dit is ongeveer 130 mijl rijden (ong. 2 uurtjes). Ik typ dit met de kleine laptop van Mandy op schoot. Later knippen en plakken we het op ons reislog.

Vanmorgen zijn we, na een zelf gesmeerd ontbijtje op de hotelkamer, rond 9 uur weggereden uit het hotel in Chinle. We hebben een bezoek gebracht aan de Canyon de Chelly, dat om de hoek van het hotel ligt. Ook hier hebben we een mooie wandeltocht gemaakt naar het dal van de Canyon (4 a 5 km totaal heen en terug). En weer hebben we onze ogen uitgekeken naar weer hele andere rotspartijen met prachtige kleuren en vormen. De klim omhoog viel niet helemaal mee, maar we waren weer trots op onszelf dat we het binnen 1,5 uur haddden gedaan ipv de aangegeven 2 uren! Hier kwamen we onderweg ook weer het andere Nederlandse gezin (ook 2 dochters) tegen dat dezelfde reis maakt. Een keer in de paar dagen treffen we elkaar weer ergens, maar we hebben elkaar nog niet echt gesproken.

Na de trail zijn we met de auto nog naar een aantal andere mooie uitkijkpunten gereden en genoten van het uitzicht. En natuurlijk weer de nodige foto's gemaakt.

De rit naar het hotel duurde (mede door boodschappen, tanken, ijs+milkshakes en een korte picknick langs de weg) uiteindelijk toch iets langer dan gedacht. Om bij ons hotel te komen rijden we (helaas) eerst langs Monument Valley, maar we willen toch graag eerst inchecken en spullen daar brengen voordat we aan de jeeptour beginnen.

Van 17:30 tot 20:30 uur hebben we een indrukwekkende jeeptour door Monument Valley, dit keer van een wat minder spraakzame Nevajo (indianen-)gids. De gids verraste ons tijdens de tour nog met twee liedjes op zijn blokfluit, natuurlijk op een prachtige plaats met een enorme akoestiek. Hij leerde ons het eea over de 7 families die binnen het park wonen en de gebruiken van hun volk.

Aan het eind van de tour kregen we nog een cadeautje: een mooie regenboog in combinatie met de ondergaande zon. Dit gaf ter afsluiting nog een prachtig laatste zicht op de 'monuments'.

Op dit moment zitten we in het cafe bij het hotel (eindelijk) weer lekker aan een biertje en met (niet verwacht maar toch) weer gratis toegang tot internet.

Het was WEER een prachtige dag!

Morgen op naar Moab voor 2 nachten en een wat rustiger programma. Ook daar kijken we weer naar uit!

Groetjes van ons viertjes.

Theo

We zien uit naar de foto's van de regenboog.