mandysaschainUSA.reismee.nl

Grand Canyon... nu volledig

12.00 uur

We zitten al ongeveer 2 uur in de auto. Ik begin me zo onderhand te vervelen. Ik heb al 2 boeken van mijn 5 boeken uit, dus vanaf nu moet ik iets rustiger aan doen met lezen. De iPad heeft Mandy nu even, want die is volgens mij een beetje verslaafd aan het raken aan Angry Birds, maar het is ook een leuk spelletje! Het is mooi om te zien dat het landschap telkens weer verandert. De ene keer zijn er bergen en de andere keer is het weer helemaal vlak. Soms staat er ook opeens in de middle of nowhere een huis.

Gister bij het diner was mama erbij vergeten te zeggen dat bij het toetje er ook Jello was. Het voelde erg glibberig in je mond en de smaak vond ik ook niet erg lekker. Maar de rest volgens mij wel!

Het duurt nog ongeveer een kwartiertje voordat we er zijn. Vanmiddag gaan we nog een wandeling in de Grand Canyon maken. We hebben goede wandelschoenen aan. (Mama heeft gelukkig niet haar bergschoenen meegenomen naar Amerika :D) Er waren meerdere wandelingen beschikbaar en volgens mij hadden we een wandeling gekozen van 2 of 3 uur.

Groeten, Sascha

Omdat we nog te vroeg (12:30) waren om in het hotel in te checken zijn we direct het park ingegaan. Daar hebben we wat inkopen gedaan voor de lunch en hebben onze eerste zelf gesmeerde broodjes gegeten. Daarna zijn we naar het startpunt gereden van de Bright Angel Trail. Trails zijn wandelingen die in principe doorlopen tot het dal van de Grand Canyon (de Coloradorivier), maar waarvan je ook een deel kunt lopen. Wij kozen voor de 5 km route. Onderweg naar beneden kwamen we vooral veel bezwete en hijgende mensen tegen. Wij gingen er toen nog vanuit dat die mensen waarschijnlijk een slechtere conditie hadden dan wij...

We hebben onderweg genoten van het mooie uitzicht en ook veel lol gehad. Het lukt Sascha telkens weer om niks te hoeven dragen onderweg. En natuurlijk vloog er soms 'perongeluk' wat water uit een drinkflesje. Na 1:20 uur waren we op ons keerpunt aangekomen waar we genoten van een aantal eekhoorns die we van heel dichtbij konden bekijken. Verrassend genoeg waren we binnen 1 uur weer terug op de top, uiteraard met het nodige gezweet en gehijg...

Terug bij het hotel zijn Usen en Sascha nog even gaan zwemmen en hebben Mandy en ik geworsteld met het trage Wifi. 's Avonds in het Imax-theater naast ons hotel nog naar de Grand Canyon film van 34 minuten gekeken die maar $ 3,50 pp was, dus een leuk extraatje. Helaas sloeg de cassiere ons aan voor $ 12,50 pp en bleken we (Usen) op de verkeerde prijslijst gekeken te hebben... tja, en dan loop je toch niet zo makkelijk meer weg bij de kassa.... Het bleek een indrukwekkende film te zijn, maar ondanks de lage dollar toch wel wat duur voor 34 minuten.

Terwijl Usen en ik nog een laatste poging deden om nog wat tekst en foto's op ons reisverslag toe te voegen, vielen de kinderen naast ons in slaap.

Reacties

Reacties

Theo

Margaret is verzot op Jello. Het is heel eenvoudig te maken. Ik kijk iedere morgen uit naar jullie blog. Gelukkig schrijven jullie iedere dag.

oma de Leeuw

Hallo lieve kleindochters, het is wel super wat jullie allemaal zien en beleven.
Sascha gelukkig gaat het beter met je en Mandy al een leuke amerkaanse boy ontmoet?
Dikke kus van Oma ook voor Mama en Papa
Groetjes van Binkie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!