mandysaschainUSA.reismee.nl

Laughlin

Vanmorgen hebben we alle spullen weer in onze tassen gepakt om te vertrekken naar het volgende hotel in Laughlin (Nevada). Bij het inladen van de auto bleken we alleen nog meer moeite te hebben om de (te grote) tassen in de auto te krijgen. Zelfs zo erg dat de klep eigenlijk niet goed dichtging. Die nieuwe Makro-tasssen zijn wel heerlijk ruim, maar een maatje kleiner was achteraf slimmer geweest. We hebben dus noodgedwongen onze auto bij Hertz omgeruild voor een iets grotere. We voelen ons nu wel beter thuis tussen de andere 'bakken' op de weg. Kleine auto's zijn hier echt een zeldzaamheid. Duidelijk geen markt voor de Juke....

Laughlin is krap 5 uurtjes rijden, het is weer flink warm met 94 graden Fahrenheit (het omrekenen kost nog steeds moeite, rekenmachientje op mobiel helpt: 34,4 graden Celcius).

{...}

20:30 uur: We zitten met al onze electronica bij Starbucks (locatie in ons hotel) aan de koffie en thee om gebruik te kunnen maken van gratis Wifi.

Vandaag een prachtige tocht gereden, waarbij we Californië hebben doorkruist van west naar oost. We zijn zowel door grillig bergachtig landschap gereden als door ogenschijnlijk eindeloze vlaktes. Onderweg zijn we verrast door de fata morgana's, waarbij de auto's in de verte voor ons niet alleen door het water leken te rijden, maar de auto's ook in het 'water' weerspiegeld werden. Een bijzonder verschijnsel.

En dan als we de grens van Californië en Nevada overrijden verschijnt daar 'in the middle of nowhere' de plaats Laughlin. Deze plaats bestaat voornamelijk uit casino-hotels en is een goede tussenstop voor ons onderweg naar de Grand Canyon. Ons hotel bestaat uit twee panden van 18 verdiepingen hoog en lange gangen met tenminste 70 kamers per verdieping. Als je het hotel inloopt, loop je eigenlijk gewoon een casino in. Je moet goed kijken waar je voor het hotel in moet checken. Overal om je heen zie je fruitmachines, met eigenlijk alleen maar (rokende) senioren erachter.

Eind van de middag heerlijk geluierd, gelezen en gezwommen in het zwembad van het hotel. Na twee drukke dagen was dit een heerlijk rustige dag. Sascha knapt ook verder op, haar ogen zien er weer goed uit en in de loop van de middag krijgt ze weer zoveel 'praatjes', dat we nu pas merken hoe rustig ze de afgelopen dagen was. Nu alleen nog even geduld om het laatste gehoest en gesnotter kwijt te raken.

Vanavond gegeten bij het buffet-restaurant van het hotel, waar we voor een vast bedrag ongelimiteerd mochten eten van het zeer uitgebreide buffet. We werden vooral wat hebberig bij het dessertbuffet met in chocola gedoopte aardbeien en marshmallows, brownies, chocolate-chip-cookies, warme crumble met appel, frozen yoghurt met slagroom, cocos, chocola, enz enz enz. Daarna zijn we maar naar buiten gegaan voor een wandeling, zodat alles een beetje kon zakken. Dat was trouwens een mooie wandeling, want het hotel ligt direct aan de Coloradorivier. En aangezien alle hotels aan dezelfde kant van de rivier liggen, hadden we een mooi uitzicht op de 'andere' kant, waar de natuur langzaamverkleurde omdat de zon onderging. Wel onze gang wat aangepast, omdat het buiten nog steeds zeker 30 graden was. Wel warm, maar lekkerder dan de kille airco-temperaturen van binnen.

Morgen op tijd op om te vertrekken richting de Grand Canyon, dit is ongeveer 4 uurtjes rijden. We zullen morgen ook wat foto's op deze site toevoegen.

Nu lekker slapen!

Groetjes, Usen, Angelique, Mandy & Sascha

ps Bij starbucks werd de verbinding verbroken, waardoor het bovenstaande verhaal weg was. Nu zitten we inmiddels onderweg naar Grand Canyon in een Mac, waar we net heerlijk ontbeten hebben met pannekoeken met stroop!

Theo

Is dit verhaaltje op jullie nieuwe ipad gemaakt ? Jullie hebben de gang er al goed in zitten.
Ook de groeten van Margaret en Alex

Jet & Eugène

Voor die prijs willen wij ook wel een I-pad ;-) Neem er maar eentje voor Eus mee :-)) Veel plezier in de Grand Canyon!
Fijn trouwens dat het met Sascha beter gaat.