mandysaschainUSA.reismee.nl

Oud & Nieuw in Orlando

31 december 2017
Oudjaarsdag is een zonnige dag met volledig blauwe hemel. Na een gezamenlijk ontbijt bespreken we buiten in de zon mogelijke plannen voor de dag. De temperatuur loopt sneller op dan gedacht en we verruilen snel onze lange broek voor een korte. Thea en Ton besluiten bij het huis te blijven. De rest vertrekt met de bus richting het centrum van Orlando (half uurtje rijden). Na een eerste tankbeurt met onze Ford Transit (ruim 90 liter!) parkeren we voor een wandeling rond Lake Eola. Een verrassend leuke wandeling heerlijk in de zon met eekhoorntjes en ibissen in de bomen, grote en kleine schildpadden in het water en een mooie fontein in het midden van het meer.
Terug bij de airbnb hebben we onszelf verwend met een late lunch met gebakken eieren, die we heerlijk in het zonnetje bij het zwembad op aten. Toen dat was gezakt besloten Sascha en Jesse nog een oudjaarsduik in het zwembad te maken. Maar het water was toch wel erg koud, dus die pret was weer snel afgelopen. Wel natuurlijk met respect van de rest van de familie!

Einde middag nog even de plaatselijke supermarkt bezocht voor de ingrediënten voor de taco's voor het avondeten en natuurlijk de champagne voor later die avond. We hadden ondertussen besloten om oudejaarsavond thuis te blijven in het airbnb.
De tijd tussen het avondeten en 12 uur hebben we besteed aan een gezellige 30-seconds-strijd van de mannen tegen de vrouwen. Na een eerste overwinning voor de vrouwen, kwamen de mannen op gelijke stand. Het derde potje werd een race tegen de klok die 2 minuten voor 12 uur net op tijd tot een einde kwam. Helaas hadden de mannen meer geluk met ze dobbelsteen en gingen zij er met de eind-overwinning vandoor.

Op het overdekte terras hebben we de tv (want die hebben ze hier natuurlijk buiten ook nodig...) afgestemd op de klok van Time Square en zo met elkaar, net op tijd de laatste seconden af kunnen tellen. Vanuit de achtertuin konden we het vuurwerk in de omgeving goed zien, naast de paar vuurpijlen van een van de buren. De temperatuur was inmiddels weer aardig gedaald, waardoor we onze weer snel naar binnen begaven. Tijd om het nieuwe jaar te vieren met wat lekkere dansmuziek! Het werden zo een paar gezellige eerste (dans)uurtjes van 2018.

1 januari 2018
Regen, regen, regen. Geen goed begin van het nieuwe jaar hier in Florida. De komende dagen komt er een koufront over, vrij uitzonderlijk voor Florida en ook een beetje jammer voor ons. Maar we laten ons niet kisten! Wel besloten we om Gainesville (waar Angelique in 1990 een half jaar verbleef) van het programma te skippen, omdat we de reistijd van totaal 4 uur voor heen en terug, in combinatie met het weer, niet de moeite waard vonden.

Het ontbijt was dit keer eens niet met z'n allen tegelijk, de jeugd bleef langer liggen. Nadat ieders ontbijt en alle noodzakelijke douchebeurten waren afgerond werden wat opties voor het regenachtige weer besproken. Het shoppen in een outlet-mall en een museumbezoek kwamen niet tot een meerderheid van stemmen, het lokale bowlingcentrum daarentegen wel. Het werd een leuke strijd in een bijna leeg bowlingcentrum met maar liefst 32 banen. Nadat we allemaal de herkenbare rood met blauwe schoenen aan hadden gedaan, begaven we ons naar baan 27 en 28. We speelden twee ronden, waarbij de resultaten nogal wisselend waren tussen de twee ronden. Hierdoor hadden we verschillende 'winnaars' (en dat was erg fijn ivm een paar mannen die wat slecht tegen hun verlies kunnen, ja, we leren elkaar steeds beter kennen hier... ;-)) en verlieten we weer goedgemutst het centrum.
Het was inmiddels alweer hoog tijd voor de lunch geworden. Hiervoor reden we naar de dichtstbijzijnde Cheesecake Factory (voor degenen die de Big Bang Theory kijken: daar werkt Penny en wordt in de serie ook regelmatig gegeten), die overigens naast heel veel soorten cheesecake ook een uitgebreide lunch-en dinerkaart kent. Het waren weer eens Amerikaanse porties, dus niet alle borden werden leeg gegeten. Dat vonden we deze keer goed...;-)
Ook werden naast de halve liters cola en Sprite alweer een nieuwe volle neergezet, voordat deze goed en wel leeg was en dus ook voordat we konden melden dat we niet meer wilden.... We besloten dan ook ter plekke om het avondeten maar te laten voor wat het was en in plaats daarvan trakteerde Ton iedereen op een punt cheesecake 'to go', zodat we daarmee onze maag 's avonds bij de koffie nog even konden vullen.

Na nog wat inkopen voor het ontbijt voor de volgende dag, besteedden we terug bij het huis nog wat rustige uurtjes met lezen, serie/film op laptop kijken, blog bijwerken en foto's selecteren. Met de koffie bleek ook de cheesecake voor de meesten een te grote hap. Er verdwenen heel wat stukjes in de koelkast 'voor morgen'. Alles is hier ook echt groot en veel!
De laatste avond in deze airbnb was aangebroken, dus de tassen moesten ook weer worden gepakt. We bespraken nog even het plan voor de volgende dag: vertrek 6:45 uur (!) en de tips die we hadden gehad voor de benodigde kleding. Maar daarover morgen meer...

Ron

Wat (wie?) schrijf je leuk! Heel erg leuk om jullie reis zo te volgen.

Mandy

Angelique heeft de meeste (of zelfs alle) verhalen tot nu toe geschreven!

Meriam

Leuk om jullie reisverhalen, met de bijbehorende foto's, te volgen. Geniet er van. Make good memories.