mandysaschainUSA.reismee.nl

Dag 3 van Miami naar Orlando

30 december 2017

Ook vandaag besloten we op tijd op te staan. Voor het ontbijt om 9 uur konden we weer buiten zitten, al was het wel wat frisser dan gisteren. Rond 10 uur vertrokken we richting Stuart voor een bezoek aan Betty de moeder van Margaret (ter info: getrouwd met Theo, de jongste broer van Usen; Usen, Angelique en Sascha hadden in zomer 2015 met Theo en Margaret al een paar nachten bij haar in New Jersey overnacht.). We kwamen rond 12:30 uur bij haar aan. Ze had de koffie al voor ons gezet. Een gezellig bezoek, waar Betty enthousiast en met humor vertelde over haar veel jongere vriend John (70 jaar! de foto liet ze graag even rond gaan) en haar leven daar. We aten Theo's favoriete koekjes die we vooral ook allemaal mee moesten nemen bij vertrek. We waren allemaal verrast hoe bijdehand en fit ze op haar 86ste nog is. Zeker toen ze haar tablet erbij pakte om ons nog wat foto's van haar (klein)kinderen te laten zien. Ze vertelde ook over haar wekelijkse art-class, waar ze nog steeds verrassend mooie schilderijen maakt. Daarbij was ze ook geïnteresseerd in onze verhalen, ook toen ze hoorde dat Mandy geneeskunde studeert wilde ze daar graag meer van weten. Met haar werkervaring in het ziekenhuis moest ze daarbij ook nog even kwijt dat Mandy een barre tijd tegemoet zal gaan met het lopen van de co-schappen. Gelukkig wist Mandy dat al... ;-) We sloten af met een aantal groepsfoto's, waarvan we er natuurlijk ook een met haar tablet moesten nemen. Wat een heerlijk mens!

We vervolgden onze reis richting het noorden naar onze volgende stop bij Kennedy's Space Center. Na een lekkere lunch bij Wendy's met broodjes hamburger en kip, werden we nog even opgehouden door een kolonie ibissen op het parkeerterrein. Uiteindelijk kwamen we rond 16 uur aan op Kennedy's Space Center.  Daar maakten we een bustoer met interessante verhalen over de ontwikkeling van de Apollo raket en de Spaceshuttle. We reden langs verschillende lanceerplatforms en kregen uitleg over de logistiek van de lanceringen. En daar komt heel wat bij kijken! We bekeken een kopie van de Apollo en een (echte) spaceshuttle (omdat deze immers weer in zijn geheel terug op aarde komt -> ja, we hebben er nu verstand van, haha) en tot slot beleefden we in een simulator een lancering van de spaceshuttle. Dat laatste viel helaas wat tegen, al hadden ze er weer een mooi verhaal omheen gecreëerd met informatie en beelden in verschillende ruimtes. Een toffe middag/avond! We verlieten even na de sluitingstijd van 20 uur het park (terwijl we dachten met 2 uurtjes daar wel klaar te zijn).

Toen op route naar onze airbnb in Orlando, waar we rond 21:30 arriveerden na een bezoek aan de Publix-supermarkt voor de inkoop van wat soep, brood, wijn en bier. We werden ontvangen door Loreta in haar artistieke en enorme huis (met kerstboom!). Na een rondleiding hebben we de soep opgewarmd en aten we rond 22:30 uur eindelijk ons avondeten. Een gezellig avondmaal dat we rond 1 uur afsloten. Wederom een iets langere en vollere, maar toch ook weer bijzondere dag.

Joke Bach

Wat maken jullie bijzondere dingen mee. Fantastisch. En wat een mooi verslag van jullie ervaringen :-)

Nora

Wat een spannende en mooie verhalen voor nu en later, voor 2018 een gezond, daar zijn jullie al mee begonnen, goed jaar. ?

Ron

Klinkt weer als een mooie dag!

Theo

Ik ben benieuwd welke koekjes Betty had gekocht. Het is in ieder geval een soort koekjes van Pepperidge Farm, Milano's of met nootjes ;-)